Ekonomi

CCİ, esnek ve dayanıklı iş modeli ile ikinci çeyrekte hedeflerine ulaştı

Coca-Cola İçecek (CCİ), yılın ikinci çeyreğine ilişkin mali sonuçlarını açıkladı. Şirketin net satış geliri 23 milyar TL’ye ulaşırken, kur etkisinden arındırılmış net satış geliri %43 arttı. CCİ CEO’su Burak Başarır, “Yönetim yeteneğimiz ve dinamik pazarlama girişimlerimizin devam etmesi sayesinde, ikinci çeyrekte yaşadığımız zorluklara rağmen 2023 projeksiyonumuzu değiştirmiyoruz” dedi.

 

Yılın ikinci çeyreğinde Coca-Cola İçecek’in (CCİ) net satış geliri %58 artışla 23 milyar TL’ye ulaştı. Kur etkisinden arındırılmış net satış geliri %43 arttı. CCİ’nin %80’ini satın aldığı Anadolu Etap İçecek’in Mayıs ve Haziran 2023 faaliyet sonuçları da dahil olmak üzere ikinci çeyrek finansal sonuçları açıklandı. CCİ’nin faaliyet karı (EBIT), ikinci çeyrekte raporlanan bazda, zamanında yapılan fiyat ayarlamaları, modernleştirilmiş kaliteli paketler ve ihtiyatlı operasyonel tüketim yönetimi sayesinde %90,5 artarak 4,7 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK Marjı geçen yılın aynı dönemine göre 3,4 puan artarak %20’ye ulaşarak CCİ tarihindeki en yüksek ikinci operasyonel kâr marjını elde etti.

CCİ CEO’su Başarır: “İkinci çeyrekteki performansımız, iş modelimizin esnekliğinin kanıtıdır”

Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, “Ana operasyonlarımızda olağanüstü zorlukların belirleyici olduğu bir faaliyet ortamında, 2023 yılının ikinci çeyreğindeki finansal performansımız, iş modelimizin esnekliğini ve dayanıklılığını kanıtladı. . 2023 yılının geri kalanında da hızla değişen dış etkenler ve gelişen tüketici tercihlerini yakından takip ederek farklılaşan marka portföyümüzle ihtiyaçları karşılamaya ve inovasyon odağımızı korumaya devam edeceğiz. İkinci çeyrekte yaşanan zorluklara rağmen, yöneticilik yeteneğimiz ve dinamik pazarlama girişimlerimizin devamı ile 2023 projeksiyonumuzu değiştirmiyoruz. Hacim büyümesinin tahminlerimizin alt sınırına yakın olacağını, ciro büyümesinin ve FAVÖK marjının ise yıl başındaki tahminimiz ile uyumlu kalacağını düşünüyoruz.”

Burak Başarır sözlerini şöyle sürdürdü: “İkinci çeyrekte, faaliyet gösterdiğimiz ortamda, bazıları iş planlarımızda öngördüğümüz, bazıları ise beklediğimizden daha büyük etkiye sahip olan çeşitli zorluklarla karşılaştık. Buna bağlı olarak satış hacmimiz Türkiye’de %9,4, uluslararası operasyonlarda ise %8,6 azaldı. Pakistan’daki makroekonomik zorlukların hane halkı üzerinde değerli bir etkisi oldu ve tüketim alışkanlıklarında değişikliklere yol açtı. Ayrıca, tüketim vergisindeki beklenmedik artış, planlanandan daha yüksek bir fiyat artışını gerektirmiş ve bu da satış hacmini olumsuz etkilemiştir. Türkiye ve Pakistan’daki hacim düşüşü, Orta Asya’daki çift haneli hacim büyümesiyle kısmen dengelendi.”

Başarr: “Fitch Ratings’in notumuzu BBB’ye yükseltmesi finansal ve operasyonel gücümüzün bir göstergesidir”

Fitch Ratings, ikinci çeyrekte yayımladığı kredi raporunda, CCİ’nin 2022’de yaklaşık ikiye katlanan net satış gelirleri ile Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ın not artışında etkili olduğuna dikkat çekti.

Çağrır, Fitch Ratings’in şirketin güçlü finansal ve operasyonel performansının kanıtı olarak CCI’nin Uzun Vadeli Temerrüt Notunu bir kademe artırarak BBB’ye yükselttiğini belirterek, “Bu not, ana pazarlarımızda süregelen zorluklara rağmen sağlam finansal ve operasyonel performansımızın kanıtıdır. ve zorlu makroekonomik ortam. . Dijital olarak etkinleştirilen çok kanallı stratejimizin, güçlü uygulama yeteneklerimizin ve yenilikçi ürün portföyümüzün önümüzdeki dönemlerde büyümemizi hızlandırmaya devam edeceğinden eminim.”

CCİ’nin çevik iş modeli, güçlü insan kaynağı ve yetenek havuzu, yaratılan sağlam nakit akışı ve güçlü bilançosu sayesinde bilgi birikimini ve ayak izini yeni coğrafyalara taşımak için yeterli konumda olduğunu belirten Burak Başarır, öngörülü olduklarını sözlerine ekledi. Coca-Cola Bangladeş İçecekleri ile.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu